پیش بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان+ فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رکورد شکنی بازار مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱| رشد قیمت‌ها ادامه دارد؟

  • کد خبر: ۱۱۱۵۶۷
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
  • ۱
رکورد شکنی بازار مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱| رشد قیمت‌ها ادامه دارد؟
بانک مرکزی با تاخیر ۱۰ روزه بالاخره گزارش تحولات بازار مسکن  تهران را منتشر کرد. این گزارش از رشد ۲۰۶ درصدی تعداد معاملات و همینطور رشد ۶ درصدی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران طی یک ماه اردیبهشت خبر می‌دهد.

مسعودی سلطانی|شهرآرانیوز؛ شیب صعودی قیمت ارز در ماه اردیبهشت و همینطور کاهش خوش بینی نسبت به آینده مذکرات هسته‌ای باعث شد که بازار مسکن در اردیبهشت ماه تغییر رویه بدهد. در حالی که طی ۱۲ ماه گذشته به طور متوسط قیمت رشد هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به صورت ماهانه تنها یک درصد بود، این نرخ طی ۳۰ روز اردیبهشت ماه به ۶ درصد رسید.

بر اساس گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات صورت گرفته در بازار مسکن تهران نیز در اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش یافته است. به نحوی که تعداد معاملات در مقایسه با فروردین ۲۰۶ درصد رشد و در مقایسه با اردیبهشت ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۶ درصد رشد را تجربه کرده است.

گزارش بانک مرکزی از رکورد شکنی بازار مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱| رشد قیمت‌ها ادامه دارد؟

بررسی آمار‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد همچون چندین ماه گذشته بیشترین میزان معاملات مربوط به واحد‌های مسکونی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر و در بازه قیمتی یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

گزارش بانک مرکزی از رکورد شکنی بازار مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱| رشد قیمت‌ها ادامه دارد؟

رشد ۵۰ درصدی نرخ اجاره بها در تهران

گزارش بانک مرکزی حکم سطل آب یخی را دارد که روی سر مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌ریزد. بر اساس این گزارش متوسط رشد نرخ اجاره بها مسکن در تهران در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۶ درصد و در کل مناطق شهری ۵۰.۶ درصد است.

این در حالی است که در آخرین روز اردیبهشت سال جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد. این ستاد با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره‌بها در تهران و شهرستان‌ها را تعیین کرد. در این جلسه سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن نسبت به اجاره‌بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد به تصویب رسید.

گزارش بانک مرکزی از رکورد شکنی بازار مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱| رشد قیمت‌ها ادامه دارد؟

پیش بینی روند قیمت‌ها در بازار مسکن

برای پیش بینی آینده قیمت‌ها در بازار مسکن، پیش از هر چیزی باید علت تغییر شیب روند قیمت‌ها در این بازار را درک کنیم. به طور کل به نظر می‌رسد افزایش نااطمینانی از سرنوشت مذاکرات هسته‌ای، رشد قیمت دلار و طلا، نرخ تورم بالا و افزایش انتظارات تورمی باعث شده است که تقاضای خرید مسکن به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت در این بازار افزایش یابد.

این اتفاق و وجود این انتظارات در بازار طی ماه‌های آینده نیز می‌تواند به رشد قیمت‌ها در بازار مسکن دامن بزند. اتفاقی که با سیاست گذاری مالیاتی صحیح از سوی دولتمردان امکان مهار آن وجود داشت. اما تعلل در اصلاح سیاست‌های مالیاتی و عدم وضع قوانین محدود کننده برای خرید مسکن دوم و بیشتر راه را برای رشد این تقاضا در بازار باز گذاشت.

حواشی گزارش بانک مرکزی

گزارش اردیبهشت ماه بانک مرکزی از تحولات بازار معاملات مسکن در شهر تهران علاوه بر داشتن نکات بسیار مهم در متن گزارش، حواشی کم نظیری را با خود به همراه داشت.

انتشار این گزارش با ۱۰ روز تاخیر انجام شد. ابتدا در حالی که این گزارش ۱۷ خرداد ماه منتشر شده بود، تاریخ درج خبر در سایت بانک مرکزی ۵ خرداد قید شده بود که این اتفاق با واکنش خبرنگاران اقتصادی در فضای مجازی همراه بود و البته این مسئله بلافاصله اصلاح شد.برای دریافت فایل کامل گزارش بانک مرکزی از تحولات معاملات بازار مسکن تهران اینجا کلیک کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
کشوری که مسول قانون ندارد همین است رشد مسکن تا که کو حقوق مصرف کننده مسکن بازارها افتادن دست غارت کران سوداگران هر بلایی سر مصرف کننده می آورند مسولین حقوق نجومی می گیرند جلوی حر ج مرج غارت کران را نمی گیرند چون منافع خودشان در حر ج مرج ها است ظلم ستم به مصرف کننده تا که مشکل اقتصاد کشور داخلی تا این مسولین سر کار هستن ملت روز خوش ندارنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->